خبرگزاری فارس :
به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع اظهار کرد: جلسه بررسی اشکالات رتبهبندی معلمان امروز در مجلس برگزار میشود؛ لایحه ایراداتی دارد و در حال بررسی است، یعنی مذاکراتی در حال انجام است و امیدواریم در جلسات پیش رو تصمیمگیری نهایی صورت گیرد.
* نمرات ضعیف در آزمون تیمز و پرلز به دلیل کنکور محور بودن است
نوری درباره رتبههای علمی دانشآموزان قبل و بعد از انقلاب، گفت: مهمترین شاخص المپیادهاست که از اواسط دهه ۶۰ شروع شد و همواره جزو کشورهای برتر در المپیادهای جهانی بودیم و هفته گذشته نیز از مدال آوران تجلیل شد که بیش از ۳۰۰ نفر در حوزههای مختلف بودند. از جمله جشنواره جوان خوارزمی که از پایههای شرکتهای دانش بنیان امروزی هستند؛ این رویشها را داشتهایم و وضعیت بسیار خوبی است.
وی با اشاره به وضعیت دانشآموزان در آزمونهای تیمز و پرلز گفت: وضعیت ما در آزمون تیمز و پرلز به این دلیل است که نظام آموزشی ما کنکور محور است و در این راستا در جلسه دو هفته پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد وزارت آموزش و پرورش برای حذف تدریحی کنکور از سالهای بعد، آزمونهای استاندارد در پایههای دهم و یازدهم برگزار کند و کم کم از تاثیر نمره آزمون کنکور کاسته شود.
* سهم استخدام مشاوران در آزمون آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش درباره سهم اختصاص داده شده برای جذب مشاوران مدارس در آزمون استخدامی پیش روی وزارت آموزش و پرورش نیز، گفت: این ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه که قرار شده ۱۵ هزار سهمیه دیگر نیز اضافه کنند، عموما برای دوره ابتدایی و مناطق دور است. ما تنها کاری که توانستهایم فعلا انجام دهیم تغییر نرم های مراقبین بهداشت بود که از نرم یک مراقب بهداشت به ازای ۷۵۰ دانش آموز به نرم یک به ۴۸۰ دانش آموز برسد که در هیئت وزیران تصویب شد.
وی درباره مهارت آموزی در مدارس گفت: کارآفرینی و مهارت آموزی باید از دوره ابتدایی شکل بگیرد. لازم است از دوره ابتدایی برای ارتقای ساحتهای اقتصادی، حرفهای و علمی و فناوری کودکان برنامه ریزی کنیم. به نظر می رسد باید به سمتی برویم که مدارس کانون کارآفرینی بشوند.
جلسه بررسی اشکالات رتبهبندی معلمان امروز در مجلس برگزار میشود